STM نسل جدیدی از سنسورهای مجاورتی با دقت بالا را که مبتنی بر فناوری Time of Flight (ToF) میباشد را معرفی کرده است. سنسورهای مجاورتی TOF از فناوری ساده مادون قرمز استفاده می کنند و به طور مستقیم فاصله را بر اساس زمان انعکاس فوتون ها اندازه می گیرند، و مسافت دقیق را بدون توجه به خصوصیات سطح جسم امکان پذیر می کنند.

عملکرد و کارایی رنج سنسور ToF تحت تأثیر رنگ شیء یا بازتابش آن نیست. سرعت و دقت سنجش، سنسورهای ToF را قادر می سازد تا کنترل اصلی روشن/خاموش را نیز مدیریت کنند و همچنین حرکاتی مانند ضربه زدن و کشیدن را برای تعامل هوشمند انسان-ماشین بدون لمس تشخیص و تفسیر کنند. دستگاه با تنظیم آسان، سیگنال OK سبز را نشان می دهد که اگر شخصی از حداقل فاصله ایمن عبور کند، به رنگ قرمز تغییر می کند.

این سنسورها، هنگام اندازه گیری مسافت های کوتاه پاسخ خطی ارائه می دهند، که باعث می شود استفاده از آنها در دستگاه های پخش کننده برای تشخیص سطح مایع ضدعفونی کننده دستی یا تعداد وسایل محافظ شخصی مانند ماسک صورت ایده آل باشد.

Aura Aware استارتاپ مستقر در آمستردام، با استفاده از فناوری FlightSense ToF در یک دستگاه پرتابل distance-awareness که مناسب برای استفاده در پیشخوان های خرده فروشی و میزهای check-in است. این سنسورها می توانند به کاربران کمک کنند تا از تماس با سطوح، از جمله صفحه نمایش لمسی سلف سرویس، شیر آب هوشمند و دکمه های فشاری درب بازکن درهای واقع در مناطق پر رفت و آمد جلوگیری کنند.

این سنسور برد عملیاتی تا چهار متر و مصرف برق بسیار کمی دارد. پردازش سیگنال در سنسور نه تنها طراحی را ساده تر می کند بلکه ویژگی های پیچیده ای مانند جبران خسارت که دقت اندازه گیری را حفظ می کند حتی اگر سنسور توسط مواد خارجی، مبهم باشد را فراهم می کند.

  نظرات

جهت ثبت نظر وارد سایت شوید

راهنمای استفاده از کد در کامنت
````
insert your code
``