ESP-IDF به ابزارهای پیش نیاز برای نصب نیاز دارد تا بتوانید فریمور را برای تراشه های پشتیبانی شده بیلد کند. ابزارهای پیش نیاز عبارتند از Python ،Git ،cross-compilers ،CMake و Ninja build tools

برای شروع، از Command Prompt استفاده می کنیم، اما پس از نصب ESP-IDF می توانید به جای آن از Eclipse یا IDE گرافیکی دیگر با پشتیبانی CMake استفاده کنید.

 

نکته: مسیر نصب Python یا ESP-IDF نباید دارای فاصله یا پرانتز باشد.

 

محدودیت: مسیر نصب Python یا ESP-IDF نباید شامل کاراکترهای خاص (غیر ASCII) باشد مگر اینکه سیستم عامل با پشتیبانی "Unicode UTF-8" پیکربندی شده باشد. مدیر سیستم می تواند پشتیبانی را از طریق کنترل پنل فعال کند - تاریخ، زمان یا قالب های شماره را تغییر دهید - تب مدیریتی - تغییر محل سیستم - گزینه “Beta: Use Unicode UTF-8 for worldwide language support” را علامت بزنید بعد OK و کامپیوتر را ریستارت کنید.

 

 

نصب کننده ابزار ESP-IDF

ساده ترین راه برای نصب پیش نیازهای ESP-IDF این است که یکی از ابزارهای نصب ESP-IDF (نصب آنلاین یا نصب آفلاین) را از لینک زیر دانلود کنید:

https://dl.espressif.com/dl/esp-idf/?idf=4.0

 

موارد استفاده برای نصب کننده آنلاین و آفلاین چیست؟

حجم نصب کننده آنلاین بسیار کوچک است و امکان نصب همه نسخه های موجود ESP-IDF را می دهد. نصب کننده در طول مراحل نصب فقط وابستگی های لازم از جمله Git For Windows را دانلود می کند. نصب کننده، فایلهای دانلود شده را در مسیر حافظه پنهان ٪userprofile٪\.espressif ذخیره می کند.

نصب آفلاین نیازی به اتصال به شبکه ندارد. نصب کننده شامل همه وابستگی های مورد نیاز از جمله Git For Windows است.

 

کامپوننت های نصب

نصب کننده کامپوننت زیر را نصب می کند:

  • Embedded Python
  • Cross-compilers
  • OpenOCD
  • ابزارهای بیلد CMake و Ninja
  • ESP-IDF

نصب کننده همچنین امکان استفاده مجدد از مسیر موجود با ESP-IDF را می دهد. مسیر توصیه شده ٪userprofile٪\Desktop\esp-idf است که ٪userprofile٪ مسیر اصلی شما است.

 

راه اندازی محیط ESP-IDF

در پایان مراحل نصب، می توانید گزینه Run ESP-IDF PowerShell Environment یا Run ESP-IDF Command Prompt (cmd.exe) را انتخاب کنید. نصب کننده در prompt انتخاب شده، محیط ESP-IDF را راه اندازی می کند. اولی در محیط Eclipse، دومی در محیط PowerShell و سومی در CMD راه اندازی می شود.

 

Run ESP-IDF PowerShell Environment

Run ESP-IDF Command Prompt (cmd.exe)

 

 

با استفاده از Command Prompt

برای باقی مانده مراحل، از خط فرمان ویندوز استفاده می کنیم.

ابزارهای نصب ESP-IDF همچنین یک میانبر در منوی Start ایجاد می کند تا خط فرمان ESP-IDF را راه اندازی کند. این میانبر Command Prompt (cmd.exe) را راه اندازی می کند و اسکریپت export.bat را برای تنظیم متغیرهای محیط (PATH ، IDF_PATH و بقیه) اجرا می کند. در داخل این خط فرمان، همه ابزارهای نصب شده موجود است.

 

توجه داشته باشید که این میانبر مخصوص دایرکتوری ESP-IDF است که در ESP-IDF Tools Installer انتخاب شده است. اگر چندین دایرکتوری ESP-IDF در رایانه دارید (برای مثال، برای کار با نسخه های مختلف ESP-IDF)، دو گزینه برای استفاده از آنها دارید:

  1. یک کپی از میانبر ایجاد شده توسط ESP-IDF Tools Installer ایجاد کنید و دایرکتوری Work میانبر جدید را به فهرست ESP-IDF که می خواهید استفاده کنید تغییر دهید.
  2. متناوبا، cmd.exe را اجرا کنید، سپس به فهرست ESP-IDF که می خواهید استفاده کنید تغییر دهید و export.bat را اجرا کنید. توجه داشته باشید که برخلاف گزینه قبلی، این روش مستلزم وجود Python و Git در PATH است. اگر خطاهایی در ارتباط با پایتون یا Git پیدا نشد، از گزینه اول استفاده کنید.

 

منبع: https://docs.espressif.com/projects/esp-idf/en/release-v4.0/get-started/windows-setup.html

  برچسب ها
  نظرات

جهت ثبت نظر وارد سایت شوید

راهنمای استفاده از کد در کامنت
````
insert your code
``