شرکت Renesas Electronics گروه جدیدی را در خانواده میکروکنترلرهای 32 بیتی RA خود معرفی کرده است که بر اساس آخرین هسته Arm Cortex-M23 ساخته شده است و برای پاسخگویی به نیازهای برنامه های کاربردی IoT Endpoint (Endpoint، از دید اینترنت اشیا، یک دستگاه محاسباتی فیزیکی است که عملکرد یا وظیفه ای را به عنوان بخشی از محصول یا سرویس متصل به اینترنت انجام می دهد) از جمله پوشیدنی ها، وسایل پزشکی، لوازم خانگی و اتوماسیون صنعتی.


گروه جدید RA2E2 با 48 مگاهرتز کلاک ترکیبی منحصر به فرد از مصرف انرژی بسیار پایین و پکیج های مختلف میکرو جهت صرفه جویی در فضای طراحی از جمله آن می توان اشاره کرد به WLCSP tiny 16pin که اندازه آن فقط 1.87در 1.84 میلی متر است.

علاوه بر این، گروه RA2E2 شامل نه دیوایس مختلف است که از پکیج های 16 پین تا 24 پین و حافظه فلش از 16 کیلوبایت تا 64 کیلوبایت به همراه 8 کیلوبایت حافظه SRAM را شامل می شوند.

 

این میکروکنترلرهای جدید از محدوده دمایی بسیار وسیع 40- تا 125+ درجه سانتی گراد و فقط 81 میکرو آمپر بر مگاهرتز (uA/MHz) در حالت فعال و جریان آماده به کار نرم افزاری 200 نانو آمپر مصرف می کند.

  این گروه شامل 2 کیلوبایت حافظه دیتا فلش هستند و رابط گذرگاه I3C و ارتباطات پرسرعت 4.6 مگابیت بر ثانیه را ارائه می دهند در حالی که مصرف انرژی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهند.

 

ویژگی های کلیدی میکروکنترلرهای RA2E2

48 MHz Arm Cortex-M23 CPU core

Integrated flash memory options from 16KB to 64KB; 8KB RAM, and 2K data flash

Package options from a tiny 16-WLCSP to 20- and 24-pin QFN

Low power operation: 81uA/MHz in active mode with software standby current of only 200nA with fast wakeup

I3C bus interface for higher communication speed

Support for wide temperature range: Ta = -40/+125°C for harsh IoT operating environments

Security features including cryptography accelerator, TRNG and memory protection units

Wide operating voltage range of 1.6V to 5.5V

 

گروه RA2E2 اکنون در دسترس است و ویژگی های امنیتی برجسته ای را ارائه می دهد، از جمله شتاب دهنده رمزنگاری (AES256/128) ، تولید اعداد تصادفی واقعی (TRNG) و واحدهای حفاظت از حافظه.

 

منبع: https://www.renesas.com/in/en/products/microcontrollers-microprocessors/ra-cortex-m-mcus/ra2e2-48mhz-arm-cortex-m23-ultra-low-power-general-purpose-microcontroller?utm_campaign=mcu_ra2e2&utm_source=press_release&utm_medium=press_release&utm_content=ra2e2

 

  نظرات

جهت ثبت نظر وارد سایت شوید

راهنمای استفاده از کد در کامنت
````
insert your code
``