برد STEVAL-VOICE-UI امکان افزودن سرویس صوتی الکسا را برای وب سرویس اینترنت اشیا آمازون به دستگاه های امبدد را فراهم می کند. راه حل STM32 با سرویس صوتی الکسا، توسعه ساده و مقرون به صرفه ای جهت درک زبان گفتار و تعامل کاربر مبتنی بر صدا را برای کنترل دستگاه های خانه هوشمند را فرآهم می کند. 

این طراحی ریفرنس برای طراحان سیستم های امبدد توانایی تغییر روش تعامل کاربران با دستگاه های هوشمند خانگی، که تجربه الکسا از طریق سرویس های ابری هوشمند را برای مواردی همچون توستر، اجاق گاز، ترموستات، پرده های برقی و بسیاری موارد دیگر که نیازی به سرمایه گذاری قابل توجه ای در سخت افزار الکترونیکی ندارند را به ارمغان می آورد.

این می تواند پایان کار برای دکمه ها و شماره گیری های سنتی را سرعت بخشد و منجر به تولیدات جدیدی شود که تعاملات آسان و طبیعی کاربر، امکانات هوشمند سازگار و دسترسی به سرویس های ابری مانند مشاوره آشپزی یا سفارش مجدد مواد مصرفی را ارائه دهند.

کیت طراحی سرویس صوتی الکسا شامل Audio Front End ، local Amazon Alexa است. Audio Front End حتی در محیط های پر نویز و میکروفون هایی که فاصله کمی از هم دارند، قابلیت تشخیص صدا از دور را فراهم می کند. با بهره گیری از ویژگی های میکروکنترلرهای STM32 با کارایی بالا، طراحان می توانند با افزودن امکاناتی همچون second wake word، دستورات محلی اضافی و نمایشگر گرافیکی، طراحی خود را سفارشی کنند تا با قابلیت فرمان صوتی برای کاربر تجربه جذاب تری باشد.

بر خلاف پردازنده های سیگنال دیجیتال (DSP) و طراحی مبتنی بر پردازنده های بدون فلش که معمولاً برای محصولات الکسا استفاده می شوند، کیت طراحی STM32 AVS امکانات مورد نیاز سیستم، از جمله پردازش صوتی قدرتمند، رابط های ارتباطی رم و فلش مموری را در یک تراشه میکروکنترلر STM32H7 با کارایی بالا یکپارچه کرده است.

این یکپارچه سازی طراح را قادر می سازد تا بردی با ابعاد کوچک و ساختاری دو لایه برای تولید محصولات نهایی مقرون به صرفه داشته باشد. راه حل STM32 با سرویس صوتی الکسا بر اساس فاکتور شکل کوچک و برد ماژولار STM32 ساخته شده است. برد STEVAL-Voice-UI امکان سازگاری انتخاب اجزای صوتی و میکروفون را با نیازهای خاص شما فراهم می کند.

امکانات

آن شامل یک برد اصلی جمع و جور 36 در 65 میلی متر است که ترکیبی از یک ماژول Wi-Fi و میکروکنترلر عالی STM32H743 است.

  • برد اصلی شامل
    • میکروکنترلر STM32H743VIT6E با کارایی بالا در هندل کردن Audio Front End، local wake word، TCP/IP، وایرلس و AVS برای پشته اتصال به وب سرویس آمازون AWS IoT و همچنین پخش صدا
    • WIFI subsystem شامل ماژول Murata 1DX (مد بای پس) و NOR فلش دو مگابایتی ISSI IS25LP016D برای WIFI low level software
    • پی سی بی 36x65 میلی متر
  • برد میکروفون و اسپیکر
    • میکروفن MP23DB01HP MEMS با کانفیگ فاصله 36 و 30 میلی متر
    • تقویت کننده صوتی کلاس D به نام FDA903D
    • چراغ ها و دکمه های کاربر
    • اسپیکر 8 اهم

کار با این طراحی ریفرنس، طراحان محصول را قادر می سازد محصولات نهایی جدید را با AVS سریعتر و راحت تر از معرفی کل سیستم به طور مستقل، داشته باشند. محتوای سخت افزاری و نرم افزاری به راحتی برای پشتیبانی از محصول جدید مشتری سازگار می شوند.

BOM برای طراحی ریفرنس در هنگام خرید قطعات با حجم زیاد کمتر از 10 دلار مهندسی شده است. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد شماتیک و قطعات استفاده شده در این برد ریفرنس به منبع مراجعه کنید.

منبع : https://www.st.com/content/st_com/en/stm32-alexa-voice.html?icmp=tt18720_gl_pron_nov2020

  نظرات

جهت ثبت نظر وارد سایت شوید

راهنمای استفاده از کد در کامنت
````
insert your code
``