STMicroelectronic پیشرفتهایی را در توسعه نرم افزار STM32Cube منتشر کرده است و به کاربران این امکان را می دهد تا راحت تر مثال های نرم افزاری را فیلتر کرده و انتخاب کنند، ابزارهای توسعه را جمع آوری و بکار گیرند، و پکیج های اکسپنشن خود را شخصی سازی، استفاده و به اشتراک بگذارند.

 

آپدیت ها، امکانات جدیدی را در کانفیگ میکروکنترلر و ابزار تنظیم پروژه (STM32CubeMX نسخه 6.0) و پلتفرم توسعه STM32CubeIDE v1.4 ارائه داده است. در حال حاضر هر دو ابزار دسترسی به آخرین میکروکنترلر و پکیج های اکسپنشن STM32Cube دارند که حاوی نرم افزاری مفید برای اجرای دستگاه ها و پریفرال های STM32 و همچنین اجزای خارجی مانند سنسورها یا اتصالات هستند. همچنین، کاربران هم اکنون می توانند پروژه های خود را مستقیماً از تعداد زیادی مثال که با استفاده از ابزارها به راحتی قابل مشاهده هستند، شروع کنند.

 

پکیج های میکروکنترلرهای STM32Cube اختصاص داده شده به محصولات و سری های خاص که شامل درایورهای پریفرال، میان افزار، برنامه های نمونه و پکیج های برد پشتیبانی (BSPs) است که می تواند برای تمرین امکانات و پریفرال های دستگاه کمک کند. پکیج های اکسپنشن STM32Cube را می توان توسط ST یا اشخاص ثالث پیاده سازی کرد و امکان حفظ انعطاف پذیری ویژگی های جدیدی مانند BSP یا Middleware را در عین حفظ تمامیت اکوسیستم STM32Cube فراهم کند.

 

با استفاده از ابزار قدرتمند جدید در STM32CubeMX 6.0 موسوم به STM32PackCreator، کاربران هم اکنون می توانند پکیج های اکسپنشن STM32Cube خود را ایجاد و به اشتراک بگذارند. STM32PackCreator کاربران را از طریق توسعه پکیج های اکسپنشن راهنمایی می کند و اطمینان می دهد که تمام بسته های ایجاد شده در ابزارهای STM32CubeMX و STM32CubeIDE باز و کانفیگ می شوند.

 

نسخه 6.0 STM32CubeMX، هم اکنون به کاربران کمک می کند تا تمام ابزارهای توسعه موجود در اکوسیستم STM32Cube و همچنین سایر ابزارهای طراحی ST مانند AlgoBuilder، ابزار طراحی الگوریتم گرافیکی برای میکروکنترلرهای STM32 و سنسورهای MEMS و ST-MC-SUITE را برای کنترل موتور پیدا کنند. علاوه بر این، کاربران می توانند STM32PackCreator و eDesignSuite را راه اندازی کنند، که به طراحی signal conditioning، مبدل برق و مدار RF از درون STM32CubeMX 6.0 کمک می کند.

 

یک سری آموزش کوتاه ویدیویی که در نسخه 6.0 STM32CubeMX موجود است به کاربران کمک می کند تا از این ابزار استفاده کامل کنند و در مورد ویژگی های جدید اطلاعات بیشتری کسب کنند. تمام عناصر اکوسیستم STM32Cube از جمله ابزار و اجزای نرم افزار جاسازی شده بصورت رایگان در دسترس هستند. برای اطلاعات بیشتر و برای دانلود آخرین نسخه ها، لطفاً به www.st.com/stm32cube مراجعه کنید.

  برچسب ها
  نظرات

جهت ثبت نظر وارد سایت شوید

راهنمای استفاده از کد در کامنت
````
insert your code
``