در این مقاله نحوه قرار دادن تصویر لوگو در PCB توضیح داده شده است.

ابتدا شما باید 3 چیز را آماده کنید. اول نرم افزار آلتیوم است که در همه نسخه ها قابل استفاده است. مورد دوم افزونه تبدیل اسکریپت است PCBLogoCreator.PRJSCR (لینک دانلود: PCB Logo Creator.rar). سوم تصویر لوگو است که به PCB اضافه می شود (اینجا ما لوگو وایفای را در نظر گرفتیم).این تصویر باید با فرمت bmp و سیاه و سفید باشد.

بنابراین در مرحله اول لوگو را آماده می کنیم برای این کار می توانید از ابزارهای گرافیکی استفاده کنید و تصویر خود را با هر رنگی در نهایت با type as a monochrome bitmap ذخیره کنید تا به طور خودکار سیاه و سفید شود.

مرحله بعدی، آلتیوم  را باز کنید، بر روی گزینه DXP در گوشه بالا سمت چپ کلیک کنید، همانطور که در شکل زیر نشان داده شده است، run script را انتخاب کنید.

سپس روی Browse در گوشه پایین سمت چپ پنجره کلیک کنید. همانطور که در شکل زیر نشان داده شده است، فایلی را که در مرحله اول دانلود کردید PCBLogoCreator.PRJSCR را در کامپیوتر خود انتخاب کنید.

بعد انتخاب فایل PCBLogoCreator.PRJSCR بر روی RunConverterScript دابل کلیک کنید. سپس یک پنجره جدید ظاهر می شود، تصویر لوگو را انتخاب کنید و لایه PCB مورد نیاز برای قرار دادن تصویر را انتخاب می کند. همانطور که در شکل زیر نشان داده شده است، لایه TopOverlay را انتخاب کرده و سپس روی Convert کلیک کنید.

سرانجام، همانطور که در شکل زیر  نشان داده شده است، به صورت خودکار تصویر لوگو در PCB ایجاد می شود.

حالا آن را کپی کنید و در PCB مربوطه وارد کنید. البته می توانید آن را به کتابخانه خود در فوت پرینت ها اضافه کنید تا هر وقت نیاز بود مانند قطعات دیگر آن را به طراحی خود وارد کنید و دیگر نیاز نباشد هر بار این مراحل را تکرار کنید.

موفق باشید.

  نظرات

جهت ثبت نظر وارد سایت شوید

راهنمای استفاده از کد در کامنت
````
insert your code
``