امروزه در صنعت و کارگاه های تولیدی به طور چشمگیری از موتورهای الکتریکی استفاده می شود. از میان انواع موتورهای الکتریکی , موتورهای الکتریکی القایی سه فاز (موتورهای اندوکسیونی) با توجه به ملاحضات اقتصادی و عدم نیاز به مراقبت های ویژه کاربرد بیشتری داشته و بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

بنابراین توانایی محاسبه و رسم شکل این موتورها مورد توجه است. رتور این گونه موتورها به صورت یکپارچه (رتور قفسی) ساخته می شود. بنابراین منظور از سیم پیچی همان سیم پیچی استاتور این موتورها می باشد که با توجه به ساختارشان این که ( دارای چند شیار , مقدار طول هسته استاتور , ارتفاع هسته استاتور و...) باشد , نحوه سیم پیچی و توان خروجی موتور متفاوت می شود.

بنابراین در این پروژه با توجه به ورودی های مورد نظر که وارد می کنید , توان خروجی موتور , قطر سیم , تعداد دور هر شیار به همراه رسم شکل سیم بندی تمام فازها محاسبه می شود.

همچنین برای محاسبه آنلاین همراه با رسم شکل می توانید به صفحه محاسبه آنلاین سیم پیچی موتورهای سه فاز رفته و در آنجا به صورت آنلاین با توجه به پارامترهای ورودی این که چند شیار هست؟ و...،محاسبات را انجام دهید.

  دانلود

فایل : پروژه طراحی و محاسبه آنلاین سیم پیچی موتورهای الکتریکی القایی سه فاز
حجم : 3,08MB
  نظرات

جهت ثبت نظر وارد سایت شوید

راهنمای استفاده از کد در کامنت
````
insert your code
``
علی روشنی
شنبه 15 خرداد 1400 ,11:56 ب.ظ

لطفا پسوورد فایل برنامه

تکفورال (ادمین)
يكشنبه 16 خرداد 1400 ,02:28 ق.ظ

فیل های که نیاز به پسوورد دارند با www.techforall.ir باز می شوند

جهت ثبت پاسخ وارد سایت شوید