شرکت تولید کننده میکروکنترلرهای 32 بیتی ST ما را از پیچیدگی اجرای فناوری USB Type-C و Power Delivery در بوردهای خود رها کرده است و باعث شده تا برنامه تعبیه شده ما از آخرین فناوری USB پشتیبانی کند.

ST هزینه دستیابی به این فناوری را کاهش داده است. ابزارهای میان افزار، پیکربندی و دیباگ ترکیب شده اند، و همچنین پلتفرم های توسعه سخت افزار، راه حل های مبتنی بر میکروکنترلرهای STM به طور خاص برای ارائه انعطاف پذیری عالی جهت پیاده سازی USB Type-C و Power Delivery PD طراحی شده اند.

 

راه حل STM32 / STM8 برای نیازمندی های ™USB Type-C

 

راه حل های USB C only با استفاده از میکروکنترلرهای STM8 یا STM32 #

هنگامی که پروتکل USB PD لازم نیست، کنترل خطوط CC کانکتور USB-C تنها با استفاده از پریفرال های (واحدهای جانبی میکرو) STM8 یاSTM32 مانند (ADC) و با چند خط کد قابل انجام است.

تراشه TCPP01 برای محافظت پورت با ولتاژ بالا را کنترل می کند و از آسیب های ناشی از تخلیه های ESD و مدارهای کوتاه بین پین ها جلوگیری می کند.

اطلاعات بیشتر در مورد آن را در داکیومنت شرکت ST با نام AN5225 بخوانید.

 

میکروکنترلرهای STM32 دارای مجوز UCPD و تراشه TCPP01 M12 برای حفاظت از پورت USB Type-C #

رابط USB Type-C و Power Delivery (UCPD) معرفی شده در سال 2018 برای خانواده میکروکنترلرهای ولتاژ پایین STM32G0 همچنین توسط میکروکنترلرهای STM32G4 و STM32L5 پشتیبانی می شود.

ویژگی UCPD با ابزار نرم افزاری STM32CubeMX ما سازگار است و تنظیم پریفرال ها (واحدهای جانبی میکرو) را به عنوان Sink Source یا Dual role و همچنین تنظیمات پشته میان افزار USB PD جاسازی شده آن، در دسترس عموم قرار می دهد.

این راه حل ترکیبی انعطاف پذیر، مقرون به صرفه، مقاوم است و از اتصال کم انرژی در هنگام اتصال کابل USB-C پشتیبانی می کند.

 

بسته نرم افزاری X-CUBE-USB-PD برای سهولت در اجرای مدیریت پورت Type-C در هر میکروکنترلر STM32 #

نرم افزار X-CUBE-USB-PD پیاده سازی مدیریت پورت Type-C (TCPM) را در هر میکروکنترلر STM32 سهولت می بخشد.

این ابزار نرم افزاری با مشخصات Port Controller Interface (TCPCI) سازگار است و برای مدیریت یک تراشه کنترل کننده جداگانه یک یا چند پورت Type-C Port (TCPC) طراحی شده است.

پشته به حداقل منابع STM32 و فوت پرینت کم حافظه احتیاج دارد. از یک آدرس باس I2C و یک پین هشدار در هر پورت استفاده می شود.

 

منبع : www.st.com

  نظرات

جهت ثبت نظر وارد سایت شوید

راهنمای استفاده از کد در کامنت
````
insert your code
``