نسل جدید تراشه بلوتوث STM با انرژی کم برای دستگاه های هوشمند بی سیم

نسل جدید سیستم بلوتوث با انرژی کم بلوتوث BLEاز STMicroelectronis برای تسریع در گسترش وسایل هوشمند در خانه ها، مراکز خرید، صنعت، اسباب بازی ها، مراقبت های بهداشتی شخصی و زیرساخت ها استفاده شده است.

با استفاده از تلفن های همراه جدید، tablet ها و رایانه ها، فن آوری بی سیم بلوتوث با انرژی کم مصرف کننده این امکان را به شما می دهد تا با هر شیء BLE از دستگاه های خود ارتباط برقرار کنند.

 

کاربردها

  •  
  • ساعت
  • تناسب اندام، سلامتی و ورزش
  • تجهیزات پزشکی
  • امنیت
  • کنترل از راه دور
  • اتوماسیون خانگی و صنعتی
  • کمک به زندگی
  • لوازم جانبی تلفن همراه
  • روشنایی
  • لوازم جانبی PC

 

تراشه جدید BlueNRG-2 برای پردازش تمام این نیازها با پردازنده قابل برنامه ریزی بسیار کارآمد و ویژگی های کم مصرف از جمله حالت آماده به کار فوق العاده ارزان قیمت ساخته شده است.

قدرت بالای سیگنال RF با برقراری ارتباط بی سیم قابل اعتماد موجب صرفه جویی در مصرف انرژی سیستم می شود و حافظه داخلی تراشه برای نرم افزار و کد برنامه BLE باعث صرفه جویی در طراحی سیستم با صرفه جویی در اجزای حافظه خارجی می شود.

BlueNRG-2 همچنین دارای گواهینامه بلوتوث 5.0 است که قابلیت کار با جدیدترین نسل از تلفن های هوشمند را فراهم می کند و از ویژگی های پیشرفته ای همچون امنیت پیشرفته، حفظ حریم خصوصی و طولانی بودن بسته برای پشتیبانی سریع داده ها پشتیبانی می کند.

 

معماری BlueNRG-2

یک کیت توسعه نرم افزار جامع SDK در دسترس است، که شامل رابط کاربری گرافیکیBlueNRG Navigator (GUI) است ، که باعث می شود کار طراحان, برای ایجاد نسل بعدی دستگاه های متصل با تراشه BlueNRG-2 را بسیار آسان کند و چشم انداز آن را درک کنند.

SDK را می توان به صورت رایگان از سایت www.st.com دانلود کرد.

سایر ویژگی های یکپارچه عبارتند از پردازش رمزنگاری، مدیریت انرژی، مدیریت ساعت و حداکثر 256 کیلوبایت حافظه فلش که انعطاف پذیری بیشتری برای مدیریت کد و ذخیره اطلاعات دارد.چند حالت صرفه جویی در مصرف انرژی، از جمله در مد آماده به کار فقط نیم میکروآمپر توان مصرف می کند.

سیگنال فرکانس رادیویی BLE یکپارچه با توان خروجی 8dBm+ دامنه ارتباط را به حداکثر می رساند و با اجتناب از خطاهای داده و آزمایش مجدد، مصرف انرژی کلی را صرفه جویی می کند.دستگاه برای کارکرد تا 105 درجه سانتیگراد مشخص شده است و امکان استفاده از آن در طیف گسترده ای از سناریوها از جمله محیط های خودرو را فراهم می کند.

یک مبدل دو کاناله ، 10 بیتی ADC یک رابط مناسب برای مبدل های آنالوگ را فراهم می کند، و رابط Pulse Digital Modulation (PDM) اتصال یک میکروفون دیجیتال MEMS دیجیتال را برای گفتار آسان می کند.

افزایش اندازه حافظه و معماری اصلی با راندمان بالا امکان اجرای ST Open را فراهم می کند. کتابخانه های MEMS با تأثیر کم در مصرف انرژی کلی. سنسورها و کتابخانه ها، در کنار هم، توسعه دهندگان را قادر می سازد قابلیتهای پیشرفته از جمله تشخیص حرکات و ردیابی فعالیتها را پیاده سازی کنند.

رابط کاربری گرافیکی BlueNRG Navigator برای پیکربندی دستگاه، تنظیم و تست را آسان می کند و سازندگان یا توسعه دهندگان را قادر می سازد بدون نیاز به مهارت های خاص RF یا BLE به سرعت شروع به کار کرده و ایده های جدید را برای دستگاه های هوشمند پیاده سازی کنند.

آن ، ما را قادر می سازد تا تنها در چند ساعت تولید کنیم. نمونه برنامه ها، قطعات کد و پشتیبانی اجازه می دهد تا کدنویسی به سرعت با استفاده از کیت BlueNRG-2 شروع شود.

کیت BlueNRG-2 (STEVAL-IDB008V1) شامل سنسورهای MEMS ،LED ها، دکمه های فشار و رابط برنامه نویسی برای اجرای نرم افزار ارائه شده است. یک کانکتور سازگار با آردوینو نیز روی برد قرار دارد که با افزودن بوردهای توسعه، می توانید برنامه های کاربردی پیچیده تری را توسعه دهید.

 

منبع : audioxpress.com , www.st.com

  نظرات

جهت ثبت نظر وارد سایت شوید

راهنمای استفاده از کد در کامنت
````
insert your code
``