از زمان ابداع مدار مجتمع، تمرکز این صنعت بر ایجاد قطعات با استفاده از ترانزیستورهای بیشتر با یک قطعه سیلیکون بود.

این منجر به دو مشکل اساسی شده است:

  • افزایش هزینه برای رعایت قانون مور
  • افزایش پیچیدگی قطعات باعث می شود استفاده از آنها را برای طراحان سخت تر کند

فناوری SiP با تغییر تمرکز از از ایجاد یک قطعه واحد به ایجاد سیستمی که مانند یک قطعه است، این مشکلات را حل میکند.

فناوری SiP دستگاه های مختلفی را درون یک پکیج قرار میدهد در حالی که یک SoM چندین پکیج را می گیرد و آنها را در یک ماژول قرار می دهد. در هر دو حالت، آنها یک میکروپروسسور را به چیزی شبیه به میکروکنترلر تبدیل می کنند، به این معنی که با ادغام این قطعات در زیر یک پوشش، برخی از پیچیدگی های حاصل از MPU را کاهش میدهند.

همچنین از آنجا که تمرکز SiP ایجاد سیستم به جای یک قطعه است، SiP می تواند از سیلیکون به بهترین نحو در فرآیند تولید آن برای دستیابی به یکپارچکی مطلوب استفاده کند.

فناوری SiP مزایای زیادی را به طراحان سیستم می دهد از جمله:

  • زمان عرضه سریعتر محصول نهایی (دستگاه) به بازار (چرخه طراحی کوتاه تر)
  • ابعاد طرح شما را کاهش می دهد
  • صرفه اقتصادی در تولید محصول
  • کاهش هزینه مالکیت
    • کاهش هزینه های مهندسی
    • کاهش هزینه های PCB
    • کاهش هزینه های مونتاژ
    • کاهش هزینه عدم موفقیت در آزمایشات
    • کاهش هزینه زنجیره تامین

 

SiP یا System in Package چیست؟

SiP که مخفف System in Package است، که می توان آن را Multi-Chip Module (MCM) نیز نامید، یک وسیله ای الکترونیکی است (در شکل بالا نشان داده شده است) که برای یک طراح سیستم مانند یک مدار مجتمعIC است، اما آن همه اجزایی را که یک طراح، در برد خود می بیند را با ابعاد کوچکتر در خود جای میدهد (اجزای برجسته شده در سمت چپ در شکل بالا). بنابراین طراح می تواند هم برای ایجاد یک سیستم بزرگتر از آن استفاده کند و یا همان یک سیستم باشد.

 

سیستم اکتاوو

طراح و تولید کننده سیستم های الکترونیکی کیفیت بالا با فناوری Sip (System-in-Package) به همراه ارائه راه حل های نوآورانه می باشد. Octavo Systems نام خود را از لغت لاتین به معنی "یک هشتم" می گیرد. کلمه اکتاوو برای توصیف کتابی که 16 صفحه از آن از یک صفحه کاغذ ساخته شده بود، وجود دارد و هنوز هم وجود دارد. ورق های بدست آمده به اندازه یک هشتم اندازه اصلی بود.

این روند باعث می شود كتاب ها برای اقشار بیشتری، كوچكتر، ارزان تر و در دسترس تر شوند. با در نظر داشتن این اصول، سیستم اکتاوو Octavo Systems تاسیس شد که الکترونیک را کوچکتر، کم هزینه تر و از طریق فناوری سیستم در پکیج (SiP) در دسترس همه قرار دهد.

Octavo Systems، LLC توسط سه رهبر ارشد سابق تگزاس اینسترومنت تأسیس شد. همه این موارد در سال 2013 و در طی بحث و گفتگو بین دو بنیان گذار در مورد چگونگی تأثیرگذاری در صنعت نیمه هادی آغاز شد. آنها معتقد بودند که قانون مور، همانطور که تفسیر شده بود، یک تحول بزرگ را که صنعت نیمه هادی در میان بود از دست می داد.

آنچه آنها فهمیدند این بود که قانون مور تفسیر جدیدی را انجام می داد، و از مفهوم ادغام سیلیکون SoC به ادغام سیلیکون SiP می رفت. هرچه بزرگ شدیم، تیم خود را تقویت کرده و یک سازمان در سطح جهانی ایجاد کردیم.

 
  نظرات

جهت ثبت نظر وارد سایت شوید

راهنمای استفاده از کد در کامنت
````
insert your code
``