ممکن است بخشی از مدارمون را بخواهیم بارها در طراحی هامون از آن استفاده کنیم در چنین مواقعی از دیوایس شیت در آلتیوم استفاده میکنیم. بنابراین اگر مداری داریم که ممکن است بارها در طراحی های بعدی خود از آن استفاده کنیم بهتر است که یک بار آن را به عنوان دیوایس شیت به نرم افزار بشناسونیم و دیگر هر بار آن را طراحی نکنیم و فقط به مدارمون اضافه کنیم که این سرعت در طراحی های بزرگتر و پیچیده تر را بالا می برد.

برای شروع, یک شماتیک جدید در آلتیوم ایجاد می کنیم و یک مدار در آن طراحی می کنیم مثلا مدار بازر.

یک پوشه برای ذخیره دیوایس شیت های خود در سیستم ایجاد می کنیم و دیوایس شیت بازر را در آن ذخیره می کنیم. حالا وقت استفاده از دیوایس شیت در پروژه خود است, یک پروژه جدید ایجاد کنید و یک شماتیک اضافه کنید و یک مدار نمونه که در آن بازر کنترل شود مثلا میکرو کنترلر, رگولاتور.

بعد از تکمیل مدار اصلی برای استفاده از دیوایس شیت در مدارمون باید پوشه دیوایس شیت ها را به آلتیوم بشناسونیم برای اینکار از منو DXP و Preferences را انتخاب کنید.

در پنجره باز شده از قسمت Data Management و بعد Device Sheets را انتخاب کنید, سمت راست قسمت Device Sheets Folder پوشه ای که در آن دیوایس شیت های خود را در آن ذخیره کرده اید را با دکمه Add... اضافه کنید.

حالا به پروژه خود برمیگردیم, جایی که قرار است دیوایس شیت بازر را به مدارمون اضافه کنیم. از دکمه ترکیبی p+i برای اینکار استفاده کنید.

پنجره Select Device Sheet باز می شود. دیوایس شیت بازر را انتخاب کنید و بعد اوکی

حالا آن را در محیط شماتیک خود اضافه کنید . شما می توانید به هر تعداد از آن در مدار خود استفاده کنید و برای کنترل بازر پین ورودی آن را به میکروکنترلر خود متصل کنید. فقط یادتون نرود که برای نام گذاری مداراتی که از دیوایس شیت استفاده می کنید باید Annotate را در سطح Board Level انجام دهید برای این کار از دکمه های Ctrl+L استفاده کنید. این یک مثال ساده است, از قابلیتی که دیوایس شیت برای طراحی در اختیار ما قرار می دهد. شما می توانید دیوایس شیت خود را هم اکنون ایجاد کنید.

موفق باشید.

  نظرات

جهت ثبت نظر وارد سایت شوید

راهنمای استفاده از کد در کامنت
````
insert your code
``