Teardrop ها در جایی که ترک با پد و وایا وصل میشوند و یا محل دریل که در مرکز پد نیست یا زمانی که ترک شما از عرض بیشتر به ترکی با عرض کمتر تغییر کند برای جلوگیری از ایجاد شکاف استفاده می شوند. teardrop مسی است که به شکل لبه های خمیده یا صاف در محل های یادشده اضافه می شود. آنها همچنین در اتصال های T شکل نیز ایجاد می شوند.

 

افزودن Teardrop ها به طراحی PCB

ابتدا وایا و پدهایی رو که می خواهید Teardrop شوند را انتخاب کنید برای این کار Shift را نگه داشته و بعد آنها را انتخاب کنید. بعد Tools »Teardrops از منو انتخاب کنید. یا با دکمه ترکیبی T+e

وقتی دستور انتخاب شد، پنجره Teardrops باز می شود. همانطور که در شکل زیر می بینید.

در قسمت Working Mode برای اضافه کردن Add را انتخاب کرده و اگر قرار بود حذف کنیم Remove را انتخاب می کنیم اینجا ما چون می خواهیم اضافه شود Add را انتخاب می کنیم.

در قسمت Objects اگر All انتخاب شود برای همه پدها و وایا و ترک ها Teardrop اضافه می شود و اگر Selected Only  انتخاب شود فقط برای آنهایی که انتخاب کرده ایم اضافه می شود. اینجا ما همون دومی را انتخاب میکنیم چون نمخواهیم که برای همه ترک ها و وایا ها اضافه شوند.

 

 

با تنظیمات پیش فرض OK را کلیک کنید حالا در طراحی PCB تغییرات اعمال شده است.

 

 

نکات مهم Teardrop 

  • هر زمان که بر روی پد، ویا یا ترک ویرایش انجام شود Teardrop ها به طور خودکار حذف می شوند. برای مشاهده این رفتار، روی یک پد که Teardrop شده کلیک کرده و نگه دارید.می بینید که حذف خواهد شد.
  • با اجرای مجدد دستور Tools »Teardrops می توان Teardrop ها را دوباره اضافه کرد.
  • تنظیمات فعلی teardrop در محیط تنظیمات رایانه ذخیره می شود، نه در فایلPCB.

 

منبع: https://www.altium.com/documentation/altium-designer/removing-unused-pads-and-adding-teardrops-ad

  نظرات

جهت ثبت نظر وارد سایت شوید

راهنمای استفاده از کد در کامنت
````
insert your code
``