برای داشتن طراحی های سه بعدی در آلتیوم نیاز به ساخت یا تهیه مدل سه بعدی آن قطعات دارید تا آن را به فوت پرینت قطعه خود در آلتیوم اضافه کنید و از آن پس در طراحی های خود هر بار که از آن استفاده می کنید همراه با مدل سه بعدی آن باشد.

برای تهیه مدل های سه بعدی قطعات می توانید از سایت های زیر و با جستجوی قطعه خود در آن ها مدل سه بعدی را با پسوند step برای آلتیوم دانلود کنید. سایت های 3dcontentcentral , grabcad , pcb-3d 

برای مثال جستجوی مدل سه بعدی مقاومت 1206 در سایت 3dcontentcentral

 

جستجوی مدل سه بعدی مقاومت 1206 در سایت 3dcontentcentral

 

نتایج جستجو مقاومت 1206 و انتخاب یکی از آن ها

 

صفحه دانلود فایل سه بعدی انتخاب شده با پسوند step برای اضافه کردن آن در فوت پرینت آلتیوم

حالا نوبت اضافه کردن فایل دانلود شده به فوت پرینت مقاومت 1206 در آلتیوم می باشد. آلتیوم را باز کنید و در کتابخانه پی سی بی خود دنبال مقاومت 1206 بگردید.

سپس با فشردن دکمه 3 روی کیبورد به نمایش سه بعدی رفته و برای اضافه کردن فایل دانلود شده از منو Place گزینه 3DBody را انتخاب کنید و یا با دکمه ترکیبی P+B

در پنجره باز شده نوع مدل سه بعدی ( 3D Model Type ) را روی Generic 3D Model انتخاب کرده و سپس جهت انتخاب فایل ...Load From File را کلیک کرده.

بعد انتخاب فایل مدل سه بعدی با کلیک روی دکمه Ok از پنجره 3DBody خارج شده . سپس مدل را روی قطعه قرار دهید.حال تغییرات کتابخانه را ذخیره کنید و تمام.

  نظرات

جهت ثبت نظر وارد سایت شوید

راهنمای استفاده از کد در کامنت
````
insert your code
``