در این مرحله از آموزش دو دکمه پاور و تنظیمات را به برنامه اضافه خواهیم کرد و از فایلهای مختلف PNG استفاده می کنیم تا ظاهری اختصاصی به آنها بدهیم. قبل از آن یک تصویر زمینه برای صفحه نمایش خود انتخاب کنید این کار را مانند آموزش قبلی ویجت Image انجام دهید.

همچنین تصاویری که در این مرحله از آموزش استفاده می شود را می توانید از اینجا دانلود کنید.

حالا با کلیک روی ویجت Buttonدر تب ویجت ، دکمه ای به صفحه اضافه کنید. ویجت جدید را با کشیدن آن با ماوس حرکت دهید. برای تنظیم دقیق موقعیت ویجت ها می توانید از دکمه های کوچک بالا / پایین X و Y در پروپرتی استفاده کنید.

 

تغییر ظاهر Button

هر دکمه از دو تصویر تشکیل شده است(یکی تیره تر و یکی روشن تر)هنگام فشار دادن دکمه ، یک تصویر نشان داده می شود و هنگام رها کردن آن تصویر دیگر نشان داده می شود.

این کار در پروپرتی دکمه مورد نظر و تعیین تصاویر درreleased image و pressed image انجام می شود. ابتدا تصاویر را به برنامه اضافه کنید به تب Image مانند آموزش قبلی بروید و برای وارد کردن تصویر بر روی نماد + کلیک کنید و تصاویری را که دانلود کردید را به برنامه اضافه کنید.

اکنون دکمه پاور که من نام آن را power_ button تعیین کردم را انتخاب کنید. بعد در پروپرتی Style را برابر با No Style قرار دهید.

سپس تصویر را برای released image (هنگامی که دکمه فشرده نیست) Power_48_dark.png و برای حالت pressed image (هنگامی که دکمه فشرده می شود) Power_48_light.png انتخاب کنید.

اکنون تنظیم دکمه پاور به پایان رسیده است. این کار را برای دکمه تنظیمات نیز تکرار کنید البته با دو تصویر دیگر Settings_48_dark و Settings_48_light بعد تکمیل دکمه تنظیمات کار تمام است و برای امتحان کردن برنامه ، روی Run Simulator در سمت راست بالای برنامه کلیک کنید. منتظر باشید تا برنامه کامپایل و شبیه ساز اجرا شود.

هر دو دکمه را امتحان کنید تا صحت تنظیمات دکمه ها را بررسی کنید.

در مرحله بعدی آموزش به اضافه کردن متن پرداخته میشود که با کد نویسی در IDE ویژوال استودیو متن را همانند یک متغییر به روز خواهیم کرد.

موفق باشید.

  نظرات

جهت ثبت نظر وارد سایت شوید

راهنمای استفاده از کد در کامنت
````
insert your code
``